Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Ahad, 5 Julai 2009

Cerita Zack akan Distopkan

Salam utk semua.

Alhamdulillah, pihak Kaki Novel dah setuju nak aku hantar manuskrip cter Z tu pada mereka. aku betul2 xpcaya, tapi ini memang kenyataan! Aku happy tak terkata tapi perut aku makin kempis lah agaknya lepas ni hehe.

Byk tu aku nak kena taip,
350m.s,
times font 12,
1.5 spacing.

Sekarang baru ada lebih kurang 100 m.s agaknya lepas edit semua2. Insya Allah, aku janji dengan pihak KN, aku hantar akhir ogos or awal Sept. Huhu kelako+takut plak rasanya bila pikir balik, jenuh aku nak memerah otak seperah2nya sblm deadline.

Almaklum lah, aku nih bukan terer bab nulis2 nih! Mengarut tahap super gaban ade la. Ya Allah, Kau kena tolong aku huhu. Jadinya, aku da x post da cter Z nih dekat blog. Harap korang xsedey na.

Pape pon, thanx utk korang semua yg sentiasa menyokong aku! Doakan aku dapat wat yg t'baik dan nobel aku yg p'tama ada di pasaran. Tolong aku tau?? Tq beratus2 juta kali utk all members and readers selama ni. Muahh sayang korang semua! Wish me luck!

18 ulasan:

Hanis Amanina berkata...

wahhh.. tahniah!!
novel dah kuar nnti, roger2 la kitorg k.. x sabar nak beliiiii... =D

keSENGALan teserlah.. berkata...

waaaahh..
seyes??
nk publish..
ske2..
ley wat koleksi..
eeeiii.thniah2...

ღAuni_Amauniღ berkata...

walla!~
besh2 nk buat koleksi ekeke
tahniah beribu juta kali tuk risa!
buatla novel lain agi pasni k ^^
chaiyok2!~ :)

Pieja berkata...

kalo ikot hati...sedeynya!!!!!

yelah..dh xdpt nk ikot by on9..kne beli laa plak..haha!

tp..looking at the bright side, congrats! at least ak leh simpan bku ko nnt..xde laa kne check on9 je kalo nk bace kn..come on...make the best ending ever!

we always here to support u!

Tanpa Nama berkata...

waaa...best arrr dh jadi novel pasni...tahniah2..leh baca trus jew...
tp xkn nk stop cmtu jew.. wat la special entry....kire yg last versi online neh....huhuhu...please...

Miss Kira berkata...

tahniah....
hehe..
klau dah publish jgn lupa gtau..
jgn uat sad ending tau..
hehehe..
chaiyok!!!!
ganbatte!!!

Arisa Eriza berkata...

Huhu tanx utk korang semua!
Nina, iallah akan diroger2 ke seluruh alam huhu kalau da publish nt.

Zatie, jgn xbeli pulak huhu.

K Zazz, tunggu yg ni siap dl br cter len pulak menyusul. tu pon kalau ada citer hehe.

Ieja, tanx! Iallah Arisa cb yg t'baik utk bg yg t'baik! Hhu poyo plak!

Takde nm plak, nt kena siapkan dl mnuskrip br blh pk utk special en3 na.

Miss Kira, tatau lg sad ending x. tgu siap nt br tau huhu.

Luv u all so much! tq1000! ;)

MaY_LiN berkata...

huhuhu
tahniah sis..
mg dpt siapkn sblm dateline..

Unknown berkata...

wah...!!
tahniah...!!
dpt jg di publish kn...
jgn lupe inform ble dh kuar nti...

Tanpa Nama berkata...

salam~
err,mknany nanti....
urm,syarikat mna yg trbitkn???

adoii,pasni kne cpat2 kumpul duit ni....nk kne bli nih....

tahniah yah.....~

fr0m:
~Rynaz_D_Shadow~

keliwon berkata...

ha ala haiii
aku ni pantang betul klu mende jd camni
hadoiii yaiii
maleh ah aku nak ikut mn2 blog lg pasni
boleh buat heart attack + hgh blood pressure
silap aribulan otak pun boleh weng

hurm
neway congrats lah tu adik writer ni

n thanks a lot s u r helping me to :

- stop my hobby yg x agak buang masa jgk ni
- make me use my time wisely next time
- save my ((electricity)) bil pon kurang.. good

all da best ya!
ALLAH bless u

mishaq berkata...

perghhh..
t'haru nye bace..
tahniah sbb cite z bakal d'publishkan..bukan sume org dapat peluang camni, agaknye..
anugerah tuk diri sendiri tue..
tahniah lg sekali!

Sha berkata...

haaa siyes??
gmpx la..
nih xsbr nk bli buku de nih...
nti dh kuo buku 2 jgn lupa publish kt blog nih eyh..
nk tgk sket cane upe de..
sng nk crik t..ekkee

pape pn..cngratez...
pasty kn ayt gmpx2 mewarnai ct zack nih...

adioss

Arisa Eriza berkata...

tanx all yg m'beri skongan.

pd cik keliwon, jgn lah marah. kalau sy kip posting kat sni, nt sp yg nak bli nvel sy kalau da tau ending kan. arap cik kliwon phm ya.

InsayAllah risa akan cb yg t'baik wpon susah giler nak mnambah m.s cter tuh. berejam2 mnaip xdapat2 pon wpon 10 m.s! Heran jugak sebenonya knp hehe. mgkin sbb tulisan kck n gn frmat a4 tu yg ala2 payah tu. aku harap aku akn tabah & sempat siapkan, Iallah!

Penulisan2u berkata...

tahniah karya anda di publish.. semoga berjaya...

Cik Nurul... berkata...

kpd penulis..
xnak la sad ending..xbest bace novel ending last2 sad ni...ape2 pun da kua novel inform la senang nak beli..wat koleksi..all the best dlm bidang penulisan ni..

yunixx77 berkata...

tahniah arisa
makae sure gempak tau novel ko nih
jangan kecewakan kami pembaca separuh jalan ko nih

nadrysha berkata...

kepada cik arisa, emm sy x suke bab u settlekan kes arin tu, xpuas hati tahap cipan ni, bengang pun ye gak,maruah xleh dibeli dgn wang ringgit... so care settle tu mmg x kene, sah2 lah makcik zack tu mmpu byr rm20k tu, tmbh2 laki bini biznes, pejam mate je bleh byr, janji kes tutup...x elok utk msyarakat... so hope u bleh tmbh information dlm cite ni, mengenai aktakesalahan jenayah rogol ni, so mcmne famili beri sokongan pd mangsa, masukkn sikit info cmni so ble masyrkt bace atleast dpt manipulasi mklmt tersebut, tmbh2 sesape yg pnah hadapi bnd ni...tapi i percaya u bleh buat lbh baik dr itu... info tu pntg, jd kami ni xde la setakat bc je...atleast akn dpt tmbh pengetahuan scr x lgsung...
pepun sy akn tgu pjlnan cite yg lbh dewasa n ending yg memuaskn semua pihak.....tq.
p/s:ni just bg pndgn pd u...coz i nak bc u punya info yg boleh mematangkn dan penerimaan msyarakat pasal tomboy n jenayah rogol ni...