Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Sabtu, 5 Julai 2014

Sis Felixia Yeap (ex Playboy's bunny) peluk Islam :)

Alhamdulillah, sis Felixia memeluk Islam pada hari lahirnya di masjid TTDI. nama Islam beliau Rania aje yg den ingat hehe. bertuah sgguh rasanya dapat merasai hidayah Allah.. kita yg sudah islam pun masih terkapai2, semoga ada perubahan yg lebih baik utk kita di ramadhan ini. 

tersentuh dgn post di blog sis felixia, mmg secara purata bangsa cina yg lebih ramai memeluk islam bndg bangsa lain (di malaysia) dan xsemua bernasib baik akan mdapat sokongan drpd keluarga dan rakan2. alhamdulillah, semoga kita rasa lebih 'malu' dgn kkurangan kita dan cuba perbaiki diri. hidup tanpa pegangan agama bagai kapal tiada layar, akuarium tanpa ikan (tiber) dan bagai kita tanpa oksigen, hidup terumbang ambing. adakah kita yg semulajadi muslim ni blh mjadi lebih baik drpd sis felixia dan muallaf2 yg lain? sggup dibuang keluarga utk pertahankan hidayah Allah. Allah.. sbb kita xada halangan dan kesusahan lah yg buat kita abaikan aje kehadiran hidayah Allah ni yg sbnrnya itu lah yg akan selamatkan kita dunia dan akhirat.

tahniah sis felixia. dan kita pun bersyukurlah, Allah masih sayangkan kita :')


http://felixiayeap.blogspot.com/2014/07/3-julai-hari-kelahiran-semula-ku.html



comel kan. lagi comel daripada sebelum dia berpakaian tutup aurat :)

Tiada ulasan: