Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Khamis, 13 Jun 2013

Untuk Kita..

sedikit pengajaran utk kita yg selalu leka..



gambar ihsan pokcik gugel


td dengar cerita seorg pbantu rumah dr Indo, ada seorg tu katanya dah mninggal, dah mandi kafan semua dan dah kebumi, tp maknya rasa xsedap hati, suruh digali balik kemudiannya (tak pasti brp lama dalam liang), & dia bgun balik. dan dia kata 'nak solat zuhur', dia pun bangun dan solat, belakangnya dah ada mcm bekas berbirat mcm kena libas ssuatu. bila tanya dia diam, dan esoknya izin Allah dia meninggal. 

“Hingga apabila telah datang kematian kepada seorang dari mereka, dia berkata, “Ya Rabbku kembalikanlah aku (ke dunia) agar aku beramal shalih terhadap yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkan saja. Dan dihadapan mereka ada barzakh sampai hari mereka dibangkitkan.” (Al Mukminun: 99-100)

#solat itu wajib, kita pun xtau apa yg tjadi pd arwah tsebut masa dia mati dan dikebumikan smntara, tp yg tnyata, dia xsempat solat.. mungkin Allah makbulkan doanya utk kembali ke dunia utk solat dan beri pengajaran pd kita. wallahualam.. jom cuba solat di awal waktu sbb kita xtau bila kematian akan mjemput kita. astaghfirullah

Tiada ulasan: