Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Khamis, 4 Julai 2013

Pirates D'amour (prologue)

Dear my lovely daughter Clarissa,

Daddy minta maaf, daddy dan mama terpaksa tinggalkan Clarry, nyawa kita dalam bahaya sekarang, rumah agam ni daddy dah jual, daddy tinggalkan sebuah speed boat untuk Clarry dan dua orang bodyguard. Diorang akan tunggu Clarry di pelabuhan NorthWood, pukul sembilan pagi esok. Dan ini identiti baru Clarry, jumpa dengan Issac, dia akan bantu Clarry ubah identiti, tolong jaga diri, daddy yakin anak perempuan daddy sangat kuat untuk bertahan dan berdikari. Bila masa dah tiba, daddy akan kembali dengan mama, daddy harap Clarry maafkan daddy dan mama, daddy sangat terdesak untuk ambil keputusan ni.. sampai masa tu nanti, daddy harap Clarry jaga diri, daddy dan mama sangat sayangkan Clarry, jaga diri, sayang.. Daddy selalu berharap yang berkuasa bantu daddy jagakan Clarry.. maafkan daddy..

With love,
Daddy

Aku terduduk sambil menarik nafas berat. Surat dengan tulisan tangan daddy aku tenung kosong. Sayang ke macam ni? Kalau sayang, kenapa tinggalkan aku sendiri, harap aku berdikari? Biar betul daddy ni?? Aku ni kolej pun tak sempat masuk lagi, baru nak masuk 17 tahun bulan depan! Haish! Aku tenung pulak kad identiti baru aku. Lucas Zachary. Pergh, terbaik! Jantina lelaki pulak tu, super terbaik! Aku mencebik dan melepaskan nafas malas untuk berapa kalinya malam ni. Aku rasa aku kena bertindak pantas, kalau tak memang aku akan mati di tangan musuh daddy.

Jam di dinding aku pandang, aku segera kemas barang-barang yang perlu, dan sepuluh minit kemudian, aku keluar dari bilik. Rumah sebesar kastil zaman dulu kala ni aku pandang sekilas, sunyi dan sepi. Sepi sesepinya. Aku segera keluar kerana aku benci rasa sepi! Dan aku tahan teksi di tepi jalan sambil mengetap bibir. Duit setengah juta dollar yang daddy tinggalkan bersama di dalam beg menjadi tumpuan fikiran aku ketika di dalam perjalanan untuk berjumpa Isaac, cukup ke aku nak hidup dengan duit tu? Dah tu apa benda aku nak buat untuk teruskan hidup?? Aku garu kepala, hairan. Akan hidupkah lagi Clarissa BelleRose untuk hari esok dan seterusnya? Emm, yang pasti dia akan berkubur dengan identiti baru, Lucas Zachary.. aku sengih pandang Isaac.

" Ready, dear?" aku angguk. Selamat datang ke alam Lucas Zachary, wahai Clarissa! Dan good luck untuk diri sendiri. Peace!

Tiada ulasan: