Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Selasa, 7 Oktober 2014

Marchmellow 11

“Ha ha! Sampai hati kau kutuk ‘laki’ kau, eh?” March ketawa. Dia teringat semenjak kes tersebut, dia semakin obses dengan seni mempertahankan diri. Dia berusaha gigih untuk mempertajamkan deria-derianya. Mereka terdiam lama sebelum March bertanya, “Kau dah tau siapa yang selalu bagi kau bunga tiap dua minggu sekali tu? Kau pernah beritahu aku, kan?”

Nope, sampai sekarang aku tak tau siapa,” Lucy menggeleng. “Aku agak abang senior sorang tu la, aww, hot gila dia, nok! Sampai sekarang aku ingat!” tangannya mengipas-ngipas muka sendiri.

“Siapa?”

“Yusry,” mata Lucy mula bersinar-sinar mengalahkan kristal padu.

Euww, Yus?? Tak mungkin la!” March membalas sambil tergeleng-geleng tak percaya. Aku hot 65 persent kot banding dengan mamat poyo tu, wife aku ni boleh pulak letak statement dia tu hot?? Aish.. okay la, pandangan orang tak semua sama. It’s okay, sayang.. nanti aku akan buat kau fikir aku yang terhot antara yang paling hot. Amacam? Ha ha, March ketawa sendiri dalam hati.

“Kenapa??”

Esh, dia tu normal la. Bukan senget macam kau! Ha ha!”

“Habis tu siapa?” Lucy menjeling March yang sedap mengutuk dan mengetawakannya.

“Kau tak dapat teka siapa?”

“Tak,”

“Aku..”

“Kau??”

“Aku tahu siapa. Tapi, nanti-nanti la aku beritahu kau,”

“Siapa, nok??!”

“Hu hu, ada la. Tapi yang penting bukan Yus, okay?” March menjawab soalan Lucy.

Lucy teringat yang setiap dua minggu sekali mesti akan ada kad dan bunga sekuntum dalam laci mejanya di kelas. Susah dia nak teka siapa yang bagi sebab tulisan tu dia taip dan print, lepas tu tampal. Gigih dan bersungguh-sungguh! Tapi, semenjak dia naik tingkatan empat, dia akan dapat sebulan sekali aje. Semua kad dan bunga tu disimpan sampai sekarang, tapi tak tahula ada lagi ke tak, kemungkinan abah dah buang pun boleh jadi.. fikirnya.

“Tapi, aku ada dengar gossip. Diorang kata kau,” Lucy menjeling.

“Kau rasa?”

“Hurm, tak ada idea..” March senyum penuh makna.

Okay, let it be. Sekarang, jom kita gerak,” March bangun dan menghulurkan tangan. “Shh,” tiba-tiba March berdiri tegak dan diam tak bergerak.


“Kenapa, kenapa?? Kena serang hendap ke?!” Lucy kalut.

Tiada ulasan: