Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Selasa, 20 Januari 2015

Kompilasi Cerpen 'Dunia Yang Terbalik'

Hai2 semua, salam

dah lama tak update sebab macam xde orang pun yang menjenguk haha. teman sekarang sedang mengusahakan kompilasi cerpen 'Dunia yang Terbalik' yang secara basicnya mengcompilekan cerpen2 ttg sudut pandangan manusia2 yang berbeza & berlainan drpd manusia biasa yg normal aka lebih ttg cinta yang abnormal, ha senang. susah sgt ayat ko ni nok.

kompilasi ni terbentuk ideanya drpd sambutan yg agak hangat drpd cerpen Kitty - Lane yang mengisahkan cerita pengkid dan maknyah. dan jugak Marchmellow yang menggunakan idea yang sama. jadi kompilasi ni akan cuba mengetengahkan dunia yg lagi satu, yang bagai terpisah drpd normaliti alam.

teman cuba buat banyak selidikan untuk cuba menulis dan mendalami watak dgn baik. pun begitu, teman sebenarnya masih ragu2 utk mencampakkan diri menulis ttg dunia yang abnormal ni, sebab akan ada pelbagai kontroversi yang sah2 la akan memburu teman. tapi, mungkin sebab teman dah lali dengan kontroversi2 bagai ni, dan ada sebab lain knp teman beralih arah utk cuba tulis benda yg lebih ekstreme, tak usahla teman sebut di sini, takut ada pihak yg terasa dan claim teman memburukkan nama mereka pulak. apa pun, dah terlalu banyak halangan dan cabaran utk teman selama teman mula menulis ni, jadi utk mencabar diri tulis sesuatu yang lebih ekstrim dan lebih bertema indie, (padanla nak kena bash pun kan) teman rasa teman nak terus cabar diri dan tanggung semua risiko yg mungkin akan ada.

niat teman tulis bukan utk memberi pengaruh buruk, sebab pada teman, ada akal Tuhan bagi, jadi pandaila nak beza mana baik mana buruk, kan. lagipun, otak teman sendiri dah macam karat nak tulis ttg kisah yg normal dan kawen paksa yang biasa dan jadi trend skrg. terus terang la teman cakap, alih2 akan pusing arah situ jugak. bukan teman je rasa camni, orang lain pun rasa benda yg sama. pun begitu, teman akan cuba cari genre lain yg lebih teman minat cthnya kisah seram dan thriller, insyaallah jika diberikan ilham, teman akan cuba tulis satu novel baru. novel yg on hold pun byk lagi tak settle2 haha dah buat perangai tulis cerita2 baru pulak. 

pe pun, teman harap teman dapat sokongan utk teruskan menulis. teman tau, ramai yg akan menyokong teman. dan teman pun masih berfikir, samada nak terbit sendiri atau hantar ke publisher kompilasi ni. tapiiii, masih jauh lagi perjalanan utk sampai ke tahap siap tu. sebab yeah, orang boleh baca satu buku 3jam, tapi nak siapkan, makan masa riburiban jam, haha. 

pls teruskan sokong teman, teman syg uolss ssgt, tanpa uols mmg tkde teman kat sini. terima kasih daun melati! muahhsss

silakan komen utk tanya ttg apa2, insyaallah teman akan balas ;) lebiu alll