Assalamualaikum :)

Saya banyak tulis pasal gadis tomboy dan lelaki lembut bukan nak suruh org tiru yg buruknya, tp tiru la yg baiknya. Xsemua benda nampak dgn mata kasar, guna mata hati dan jgn ambil ssuatu keputusan dan tindakan ikut hati, tp bfikir seiring dengan ilmu dan akal.

Please jgn tpengaruh dgn benda yg xsepatutnya ye, rasanya kalau pandai mbaca, mesti pandai menilai mana baik mana buruk, kan.. muahx syg sume !

*Jom add friend kat FB, Arisa Eriza :) hee, tqsm *

Khamis, 9 Mei 2013

thank you & smiles

td sy pegi mbeli brg. sampai kaunter timbang, org ramai beratur. ada auntie tu beli sayur kemain byknya. n yg jg kaunter adlh sorg trainee. muka da xblh blah penat dah tu nak kena pulak ingat kod2 sayur2, buah2, ikan2, dgg2 dan mknn ringan dll. mau tcabut wayar otak nk ingat. kalau den insyaallah pgsn tang situ jugak hehe. nk cte nya, semua org yg g kira dgn dia xde sorg pun ckp terima kasih. n bila sy cakap t.kasih, dgn lajunya dia jawab sama2 n muka dia lite up sambil cuba tgk sapa yg ckp t.kasih tu. malangnya dia xnmpak sy tgh senyum kt dia (sbb ada org lain dah hadang). kalo dia nmpak i.allah dia lg la btambah smgt sbb org ckp senyum sy manis *ok ini perasannn* tp poin nya, ucapan t.kasih walaupun nmpk mcm ringan, tp akibatnya sgt berat, sgt mbahagiakan tambah lg masa tgh penat  jd jom sebarkan ucapan t.kasih dan senyuman seindah suria yg mbawa cahaya ;) senyum lah dari hati, duniamu berseri ! happy smiling !

3 ulasan:

iyads berkata...

setuju..walaupun nampak ringan n temeh..tapi nilai terima kasih sangat berharga pada yang mengucapkannya & yg menerima ucapan..jadi jgn segan untuk mengucapkan terima kasih..macam lagu 'Terima Kasih' kat tv tue.. :)

tenku butang berkata...

yup.. setuju.. memang ucapan terima kasih 2 memberi kesan yg positif buat mereka yg sedang penat.. terubat gak bila kepenatan dibalas dgn ucapan tQ kan..

Arisa Eriza berkata...

betul tu ;) mcm perkara kecik tp besar sbenarnya :)